استاندار گیلان: قرار گرفتن دانشگاه گیلان در گروه اول رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور از افتخارات استان است

07 05 2021
کد خبر : 3925637
تعداد بازدید : 657
جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان گیلان ظهر امروز با حضور استاندار گیلان، نماینده وزیر علوم در استان و رئیس دانشگاه معین استان، روسای دانشگاه های علوم پزشکی، پیام نور، جامع علمی-کاربردی، فنی و حرفه ای، آزاد اسلامی،فرهنگیان،بنیاد نخبگان، نماینده موسسات آموزشی غیردولتی و پارک علم و فناوری استان به میزبانی استانداری گیلان برگزار شد. 
دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان در این نشست گفت: گفتار روشن‌بینانه رسول گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه هر کسی دانش و حکمت را می‌طلبد از راه و مسیرش وارد شود و امام علی‌ (ع) باب و مسیر صحیح علم و دانش نبوی است را یادآور شد. 
دکتر زارع با گرامیداشت هفته معلم و قدردانی از تلاش‌های استادان دانشگاه‌ها برای استمرار و پویایی فرآیند آموزش به دانشجویان افزود: همانگونه که طی افزون بر یک سال اخیر از معلمان برای اهتمامی که در ارائه آموزش به دانش‌آموزان در شرایط کرونایی داشته‌اند، قدردانی می‌کنیم؛ شایسته و بایسته است که از استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز قدرشناسی نماییم. 
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها با خدمات و دستاوردهای علمی، افتخارات بزرگی را در عرصه جهانی برای کشورمان به ارمغان آورده‌اند، گفت: قرار گرفتن دانشگاه گیلان در گروه اول رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، از جمله این افتخارات برای استان است.
دکتر زارع، تمرکززدایی وزارت علوم به استان ها و ایجاد و تفویض اختیارات به شورای مدیریت آموزش عالی استان را فرصت مناسبی برای دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی استان دانشت تا بتوانند با پیشنهادات سازنده و همگرایی در جهت ماموریت های محول شده، بیش از پیش در اعتلای استان کوشا باشند. 
استاندار گیلان با طرح انتظار از دانشگاه‌ها برای حمایت از نوآوری و تقویت کارآفرینی از دانشگاه‌ها برای پرورش خلاقیت، حمایت از نوآوری و تقویت کارآفرینی و تصریح اینکه دانشگاهیان برای حل مسائل و مشکلات جامعه، باید مشارکتی فعال داشته باشند، گفت: مجموعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در استان، باید با هم‌افزایی و بهره گیری از ظرفیتهای ممتاز گیلان، زمینه رشد و ارتقاء جایگاه استان به لحاظ اقتصادی در ابعاد مختلف اقتصاد کشاورزی، دانش بنیان و اقتصاد تجاری را فراهم آورند.
وی همچنین با توجه به دغدغه و مشکلات عنوان شده در جلسه به لزوم حل این مشکلات و اهتمام تمامی دستگاه را برای حمایت بیش از پیش آموزش عالی استان تاکید نمود.   
 
دکتر احمد رضی نماینده وزیر علوم و رئیس دانشگاه معین استان نیز در ابتدای این نشست؛ از هم افزایی بیش از پیش واحدهای دانشگاهی استان طی سال های اخیر خبر داد و در خصوص چگونگی و اهداف این شورا تصریح کرد با توجه به تصویب طرح آمایش آموزش عالی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آئین نامه پیاده سازی مدیریت استانی آمایش آموزش عالی کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ شورای مدیریت آموزش عالی استان گیلان به عنوان بالاترین مرجع هماهنگی سیاست ها و برنامه های آموزش عالی در سطح این استان تشکیل شده است و دبیرخانه این شورا نیز با مسئولیت هماهنگی و پیگیری اجرایی سازی مصوبات شورا در دانشگاه گیلان ایجاد شده است.  
رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان در ادامه مهمترین اهداف ایجاد این شورا را اجرای مأموریت گرایی و ساماندهی مؤسسات آموزش عالی، متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازهای منطقه و استان، توسعه متوازن کمی و کیفی فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهش و فناوری استان در سطوح استانی، ملی و بین المللی، رتبه‌بندی و تضمین کیفیت آموزش عالی، ارتقاء مولفه های حرفه ای در پژوهش مانند اخلاق در پژوهش و انجام پژوهش های به روز و ایجاد زیر ساخت و توسعه فعالیت های فناورانه و ارتباط با جامعه و صنعت استان گیلان برشمرد.  
رئیس دانشگاه گیلان همچنین به نقش موثر دانشگاه های استان در حل مشکلات مختلف استان و کشور اشاره نمود و خاطر نشان کرد که هم اکنون بیش از 230 طرح ارتباط با جامعه در استان در حال انجام و اقدام است.
 دکتر رضی توجه بیشتر به نقش آفرینی موثر دانشگاهیان در کار گروه ها و اتقای های فکر استان را خواستار شد. و با توجه به مشخص بودن نقش موثر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنترل پاندمی کرونا، خواستار ایجاد همین نقش در ماموریت های دیگر استانی برای دانشگاه های دیگر و ارتباط موثر و قابل اتکای آنها در جامعه شد و برای این مهم حمایت های نهادهای دولتی و تصمیم گیر را خواستار شد.
 
در این جلسه همچنین اعضای شورای مدیریت آموزش عالی استان ضمن ارائه گزارش توانایی ها و عملکرد واحدهای خود، به بیان دغدغه ها، مشکلات، پیشنهادها و راه کارهای مربوطه در استان اشاره و از نقش موثر این شورا در تحقق اسناد بالادستی آموزش عالی کشور تاکید کردند.

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.